REGULAMIN SKLEPU WWW.LUKMEBEL.PL

§1 Wstęp

  1. W tym Regulaminie określamy zasady funkcjonowania naszego sklepu internetowego, który prowadzimy na stronie internetowej www.lukmebel.pl
  2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
    1. „Sprzedawcy”, „O nas”, „My”, „Administratorze” – należy przez to rozumieć naszą spółkę: LUKMEBEL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kępnie, ul. Piotra Potworowskiego 19E, 63-600 Kępno, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto I Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
      pod nr KRS 0000681623, kapitał zakładowy 16 750,00 zł, NIP 8943106957, REGON: 367497097.
    2. Sklepie – to sklep internetowy, prowadzony pod adresem internetowym www.lukmebel.pl, za pośrednictwem którego możesz kupować od nas towary, tj. zawierać z nami umowę sprzedaży.
    3. Towarze – należy przez to rozumieć wszystkie produkty przez nas sprzedawane za pośrednictwem Sklepu.
    4. Kupującym – należy przez to rozumieć osobę lub podmiot zainteresowany naszą ofertą lub który zawarł z nami umowę sprzedaży.
    5. Ustawie o Prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827).
  1. Pozostałe pojęcia mają takie znaczenie, jaki im nadano w prawie powszechnie obowiązującym (np. konsument, przedsiębiorca, rękojmia).
  1. Ten Regulamin obowiązuje zarówno konsumentów, podmioty korzystające z ochrony przysługującej konsumentom, jak i przedsiębiorców. Regulamin ten jest integralną częścią każdej umowy sprzedaży zawartej z nami. Oznacza to, że składając nam zamówienie, powinieneś wcześniej zapoznać się z jego postanowieniami, ponieważ będą one dla Ciebie wiążące po zakupie towaru w naszym Sklepie. Jeśli nie zgadzasz się z jego postanowieniami, prosimy o nieskładanie nam zamówień.

§2 Kontakt z nami

  1. Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:
    1. E-mailem na adres: kontakt@lukmebel.pl
    2. Telefonicznie: 883 003 223
    3. Elektronicznie poprzez dostępny na naszej stronie link do komunikatora internetowego Messenger.
    4. Osobiście w naszym sklepie stacjonarnym: ul. Rakowska 1, Łęka Opatowska, w godz. 8:00 -16:00.
  2. Obsługę prowadzimy także w języku angielskim oraz niemieckim, natomiast umowy zawierane są tylko w języku polskim. 
  3. Reklamację możesz złożyć także internetowo, poprzez formularz reklamacyjny dostępny na naszej stronie: www.reklamacje.lukmebel.pl

§3 Zakładanie konta w Sklepie oraz logowanie

  1. Założenie konta w naszym Sklepie jest bezpłatne. Konto możesz w każdym czasie usunąć, bez podania powodu.
  2. Posiadanie konta nie jest warunkiem złożenia zamówienia w naszym Sklepie.
  3. Aby założyć konto należy wypełnić formularz rejestracji i zaakceptować ten Regulamin. Niezbędne jest podanie danych takich jak imię, nazwisko, adres e-mail, hasło oraz data urodzenia.
  4. Logowanie na konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła, ustalonych przez Ciebie podczas składania formularza rejestracji.

§4 Oferty towarów w naszym Sklepie

  1. Twoje zamówienia są realizowane zawsze na podstawie treści oferty, która obowiązywała w chwili potwierdzenia zamówienia.
  2. Zdjęcia towarów zamieszczone w ofertach obrazują typowy, abstrakcyjny wygląd naszych towarów, co ma na celu umożliwienie wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o ich parametrach i wyglądzie. Informujemy, że mogą występować niewielkie różnice pomiędzy zdjęciem towaru, a jego faktycznym wyglądem, wynikających z naturalnych różnic pomiędzy grafiką komputerową, a rzeczywistością.
  3. Nasze towary są przedstawione na zdjęciach w zaaranżowanym przez nas otoczeniu, które nie jest elementem naszej oferty. Oferta dotyczy każdorazowo wyłącznie mebla lub innego towaru, wybranej przez Ciebie kolorystyki mebla oraz dobranych przez Ciebie do niego akcesoriów. Elementy kupowanego towaru są wiążąco podane w treści tej oferty oraz w Koszyku zamówienia, a nie na zdjęciu, które go przedstawia. 
  4. W przypadku mebli tapicerowanych różnice w podanym wymiarze mebla w ofercie,
    a wymiarze rzeczywistym mogą wynosić do trzech centymetrów.
  5. Zawsze możesz przed złożeniem zamówienia zażądać rzeczywistego zdjęcia towaru oraz dodatkowych informacji o konkretnym towarze, który Cię interesuje.
  6. W każdym przypadku poinformowania Państwa o obniżeniu ceny naszego towaru podajemy obok nowej ceny także informację o najniższej cenie tego towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem takiej obniżki.
  7. Nasze oferty nie obejmują usługi wniesienia zamówionego towaru do mieszkania. Za dodatkową opłatą zapewniamy możliwość wniesienia towaru do mieszkania.
  8. Nasze oferty nie obejmują także usługi montażu mebli. Możemy zgodzić się na montaż mebli za indywidualnie ustaloną opłatą.
  9. Zdjęcia naszych towarów są efektem naszej twórczej pracy i dlatego są objęte ochroną prawną. Zakazane jest ich nieodpłatne używanie w celach komercyjnych. Ich wykorzystanie w sieci Internet przez inny podmiot niż Sprzedawca w celach komercyjnych jest złożeniem Sprzedawcy nieodwołalnej oferty udzielenia niewyłącznej licencji na jednorazowe wykorzystanie jednej grafiki za zryczałtowane wynagrodzenie w wysokości 500 zł netto (pięćset złotych) wraz z dodatkowym prawem do wszelkich korzyści, uzyskanych z wykorzystaniem tej grafiki. Sprzedawca ma prawo przyjąć taką ofertę w ciągu 24 miesięcy od dnia powzięcia informacji o wykorzystaniu jego grafiki przed podmiot trzeci.

§5 Składanie zamówień w naszym Sklepie

  1. Możesz złożyć zamówienie w naszym Sklepie uprzednio logując się na swoje konto (dane adresowe będą zapamiętane na przyszłość) albo bez rejestracji.
  2. Złożenie zamówienia w naszym Sklepie przebiega w następujący sposób:
    1. Wybór towaru wraz z wyborem kolorystyki i akcesoriami/dodanie towaru do koszyka,
    2. Wybór opcji dostawy oraz podanie adresu i danych kontaktowych oraz fiskalnych (chyba, że podano je przy zakładaniu konta),
    3. Wybór metody płatności,
    4. Potwierdzenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty.
  3. Warunkiem złożenia zamówienia jest prawidłowe i rzetelne wypełnienie formularza zamówienia, znajdującego się na stronie Sklepu, z podaniem wszystkich Twoich danych (oznaczonych symbolem*), koniecznych do realizacji umowy, tj.:
    1. Twojego imienia i nazwiska,
    2. adresu korespondencyjnego oraz adresu dostawy towaru (jeśli jest inny),
    3. numeru telefonu kontaktowego oraz adresu e-mail.
    4. w przypadku zakupu przez przedsiębiorcę do wystawienia faktury konieczne jest podanie dodatkowo nazwy firmy oraz numeru NIP.
  4. Konieczność podania powyższych danych Kupującego dotyczy także zamówień składanych za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  5. Nie ponosimy odpowiedzialności za podanie błędnych danych w zamówieniu.
  6. Zamówienie jest złożone w momencie kliknięcia w guzik „Potwierdź zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Do tego momentu możesz dowolnie zmieniać swoje zamówienie.
  7. Możesz także bezpłatnie anulować swoje złożone zamówienie w ciągu 48 godzin od jego złożenia.
  8. Złożenie zamówienia skutkuje zawarciem z nami umowy na warunkach zamówienia oraz Regulaminu i wiąże się z obowiązkiem zapłaty.
  9. Po złożeniu zamówienia niezwłocznie otrzymasz od nas e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia, numerem zamówienia, wybranym sposobem dostawy oraz płatności.
  10. Po otrzymaniu zamówienia weryfikujemy, czy zamówienie zostało złożone prawidłowo. Powiadomimy Cię o nieprawidłowościach w treści złożonego zamówienia.
  11. Jeśli pomylisz się w treści zamówienia możemy umożliwić jej zmianę. Jednakże zastrzegamy możliwość żądania wykonania umowy zgodnie z pierwotnie złożonym zamówieniem.
  12. W przypadku wątpliwości co do zamiaru dokonania zakupu albo wiarygodności danych podanych przez Ciebie podejmiemy z Tobą próbę kontaktu. W przypadku braku kontaktu w ciągu pięciu dni od pierwszej próby możemy anulować Twoje zamówienie, o czym Cię powiadomimy.
  13. W przypadku braku zamówionego towaru niezwłocznie Cię o tym poinformujemy. Wówczas możesz:
    1. anulować zamówienie i zażądać zwrotu wpłaconych środków, albo:
    2. zgodzić się na przedłużenie terminu dostawy o czas konieczny do sprowadzenia brakującego towaru.
  14. W przypadku braku kontaktu z Tobą w ciągu pięciu dni od poinformowania Cię o braku towaru, przyjmiemy, że anulowałeś transakcję i zwrócimy Ci wpłacone pieniądze.

§6 Płatność za towar, koszty dostawy oraz rachunkowość

  1. Ceny towarów w naszym Sklepie zawierają podatek VAT oraz są podane w złotych polskich.
  2. Oświadczamy, że jesteśmy czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (VAT).
  3. Przed złożeniem zamówienia będziesz poinformowany o łącznych kosztach zamówienia. Ceny towarów nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy towaru ponosisz Ty w całości, chyba że w ofercie podano inaczej (np. Darmowa Wysyłka!, Darmowa dostawa na terenie całej Polski, bezpłatna dostawa).
  4. Na łączną cenę zamówienia składa się cena towaru oraz koszty jego dostawy. W razie wyboru przez Ciebie dodatkowych usług na indywidualne życzenie (wniesienie mebla do mieszkania, montaż mebla), ich koszt zostanie doliczony do wartości zamówienia.
  5. W przypadku dostawy poza granicami Polski koszty dostawy są indywidualnie ustalane z nami przy złożeniu zamówienia, drogą e-mailową.
  6. Cena towaru nie obejmuje kosztów jego wniesienia, co oznacza, że będziesz musiał samodzielnie zamówiony towar wnieść do mieszkania. Masz jednak możliwość wykupienia usługi wniesienia mebla za dodatkową opłatą, podaną w trakcie zamówienia albo indywidualnie ustaloną z nami.
  7. Dokonujesz wiążącego wyboru płatności i sposobu dostawy towaru w formularzu zamówienia, spośród dostępnych możliwości. Oznacza to, że po złożeniu zamówienia nie będziesz mógł bez naszej zgody ich zmienić.
  8. Za zamówiony towar możesz zapłacić:
    1. z góry, poleceniem przelewu, na nasz rachunek bankowy, podany przy składaniu zamówienia. W tytule przelewu należy wpisać numer swojego zamówienia.
    2.  za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych.
    3. za pobraniem.
    4. osobiście, w naszym sklepie stacjonarnym (ul. Rakowska 1, Łęka Opatowska, w godz. 8:00 -16:00).
    5. w inny sposób, podany w ofercie.
  9. W przypadku niektórych ofert możliwa jest płatność w ratach według warunków podanych przez wybranego dostawcę usług płatniczych.
  10. Powinieneś dokonać płatności za towar wraz z kosztami dostawy w ciągu pięć dni od momentu złożenia zamówienia. W przypadku naruszenia tego terminu realizacja zamówienia zostaje wstrzymana, a Ty zostaniesz wezwany do dokonania płatności w dodatkowym, rozsądnym terminie. Naruszenie dodatkowego terminu do zapłaty będzie uprawniało nas do odstąpienia od umowy i anulowania zamówienia.
  11. W przypadku zamówień na meble niestandardowe, spoza naszej oferty, wykonywane według wskazówek klienta oraz na niektóre meble tapicerowane, możemy żądać płatności w formie zaliczki, uiszczanej z góry, w wysokości indywidualnie ustalonej przed złożeniem zamówienia.
    1. Jeżeli mebel został wyprodukowany zgodnie z takim zamówieniem, a klient nie zapłacił reszty jego ceny lub go nie odbierze, po dodatkowym wezwaniu wraz z zakreśleniem rozsądnego terminu, odstąpimy od umowy oraz zatrzymamy wpłaconą zaliczkę.
  12. Wystawiamy faktury VAT na podstawie obowiązujących przepisów.
  13. Dokonujemy zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Klient nie ma możliwości żądania zwrotu płatności w inny sposób, niż pierwotna wpłata, chyba że się na to zgodzimy.
  14. Klienci, którzy nie są konsumentami, ani też którzy nie korzystają z praw przysługujących konsumentom, w momencie akceptacji tego Regulaminu wyrażają tym samym nieodwoływalną zgodę na otrzymywanie od nas faktur VAT drogą elektroniczną, na adres mailowy, podany w zamówieniu.
  15. Faktury VAT wysłane są mailowo na Twój adres albo drukowane i odbierane.

§7 Dostawa towaru

  1. Zamówione towary dostarczamy na terytorium Polski, chyba że ustalimy z Tobą, że wysyłka nastąpi w inne miejsce, co będzie skutkowało naliczeniem dodatkowych kosztów, ustalonych indywidualnie podczas składania u nas zamówienia.
  2. Zamówione towary dostarczamy za pośrednictwem usług kurierskich (DHL, GLS, DPD, SPT) oraz transportem własnym. Masz możliwość wyboru sposobu dostawy tylko z dostępnych opcji dostawy, podanych w trakcie składania dostawy.
  3. Kurier dostarcza zamówione towary pod wskazany przez Ciebie w formularzu adres, lecz tylko do drzwi wejściowych budynku lub do bramy wejściowej. Ani kurier, ani nasz kierowca, nie mają obowiązku wniesienia mebli do mieszkania, chyba że zamówiono uprzednio taką usługę albo zamówienie objęte jest promocyjnym, darmowym wniesieniem. Nie możesz bez naszej zgody zmienić adresu dostawy po złożeniu zamówienia. W przypadku braku zamówionej lub bezpłatnej usługi wniesienia towaru do mieszkania należy zapewnić odpowiednią ilość osób do wniesienia towaru do mieszkania.
  4. Nie masz możliwości żądania dostawy towaru we wskazanej godzinie lub dniu.
  5. Termin nadania przez nas przesyłki podany jest w ofercie towaru. Termin ten liczony jest w dniach roboczych, od momentu zaksięgowania u nas prawidłowej wpłaty, do chwili nadania przesyłki przewoźnikowi lub naszemu kierowcy. Oznacza to, że dopóki nie otrzymamy prawidłowej wpłaty za zamówiony towar, nie mamy obowiązku jego nadania.
  6. Zamówienia obejmujące kilka towarów realizujemy łącznie oraz w terminie określonym w ofercie towaru z najdłuższym czasem wysyłki.
  7. Zobowiązujemy się do tego, aby wysyłany towar był odpowiednio zabezpieczony oraz aby jego nadanie nastąpiło w terminie.
  8. W przypadku opóźnienia w nadaniu towaru zostaniesz o tym niezwłocznie poinformowany przez e-mail lub SMS wraz z przewidywanym nowym terminem nadania przesyłki. Wówczas masz także prawo wyznaczyć nam dodatkowy termin nadania, taki sam co pierwotny, pod rygorem odstąpienia od umowy. Możemy też przyznać wówczas rabat w ustalonej przez nas wysokości.
  9. Z chwilą wydania towaru przewoźnikowi przechodzą na kupującego niebędącego konsumentem, korzyści i ciężary związane z towarem oraz niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia.
  10. Dostawa towaru realizowana jest ubezpieczoną przesyłką, jeżeli wybrałeś dostawę za pośrednictwem przewoźników (nie dotyczy to naszego transportu).
  11. O fakcie nadania towaru będziesz powiadomiony mailowo lub smsowo.
  12. Meble dostarczane są przez transport firmy Lukmebel w godzinach 6:00 - 23:00.
  13. Najpóźniej dzień przed dostawą otrzymasz od nas wiadomość SMS z dokładną informacją o przewidywanym czasie dostawy wraz z numerem kontaktowym do kierowcy.
  14. W przypadku nie podjęcia przesyłki w terminie dostawy zostanie podjęta przez nas bezpłatna próba ponownej dostawy.
  15. Jednakże w przypadku nie odebrania przesyłki po raz drugi, trzecia próba dostawy zostanie zrealizowana dopiero na Twoje żądanie, lecz po uiszczeniu z góry kosztów nowej dostawy, o których Cię z góry powiadomimy.

 

§8 Uszkodzenie przesyłki przez kuriera

  1. W chwili dostarczenia przesyłki masz obowiązek sprawdzenia jej zewnętrznego stanu pod kątem uszkodzeń przesyłki, zaś w ciągu siedmiu dni od jej otrzymania, masz obowiązek sprawdzenia jej wewnętrznego stanu pod kątem uszkodzeń i braków niedających się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze.
  2. W przypadku stwierdzenia jawnego, zewnętrznego uszkodzenia lub braków w przesyłce prosimy o jej nieodbieranie. Masz wówczas obowiązek żądania od kuriera sporządzenia protokołu reklamacyjnego (druk tego protokołu zobowiązany jest posiadać kurier), zawierającego opis uszkodzenia. Masz prawo zgłosić zastrzeżenia do treści protokołu oraz prawo otrzymać bezpłatny egzemplarz sporządzonego protokołu. Reklamowany towar należy zwrócić kurierowi, a zwrot jest bezpłatny.
    O zaistniałej sytuacji prosimy nas niezwłocznie poinformować.
  3.  W przypadku stwierdzenia w przesyłce po jej odbiorze uszkodzeń lub ubytków niedających się dostrzec przy odbiorze, masz obowiązek zgłosić przewoźnikowi ten fakt niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu siedmiu dni od odbioru przesyłki. Prosimy również niezwłocznie nas o tym fakcie powiadomić.
  4. Informujemy, że zgodnie z obowiązującą ustawą Prawo przewozowe naruszenie powyższych obowiązków może spowodować wygaśnięcie roszczeń z tytułu uszkodzenia lub ubytku przesyłki względem firmy kurierskiej.

§9 Odstąpienie od umowy

  1. Z uprawień przewidzianych w tym paragrafie mogą skorzystać tylko konsumenci oraz podmioty, do których stosuje się przepisy o ochronie konsumentów na podstawie prawa powszechnie obowiązującego.
  2. Masz prawo zrezygnowania z zakupionego u nas towaru bez podania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ustawie o Prawach konsumenta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru. Można skorzystać z tego prawa także przed otrzymaniem towaru.
  3. Możesz przetestować otrzymany towar w zakresie koniecznym do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  4. Prosimy pamiętać, że towar, z którego chcesz zrezygnować, powinien znajdować się w stanie nadającym się do dalszej sprzedaży, tj. nie noszącym śladów używania, kompletnym (dotyczy to także akcesoriów, opakowań i dokumentacji) oraz nieuszkodzonym.
  5. W celu odstąpienia od umowy powinieneś złożyć nam w terminie oświadczenie o odstąpieniu, wskazując towar, z którego chcesz zrezygnować. Dla ułatwienia możesz także skorzystać w tym celu z Formularza Odstąpienia (link na dole strony, plik PDF lub formularz online ).
  6. Oświadczenie o odstąpieniu możesz nam przekazać w sposób wskazany w tym Regulaminie, w paragrafie 2: „Kontakt z nami”. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie nam oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem. Potwierdzimy niezwłocznie otrzymanie od oświadczenia o odstąpieniu w ten sam sposób, w jaki zostało ono złożone.
  7. W przypadku odstąpienia od umowy masz obowiązek niezwłocznego odesłania nam towaru wraz z opakowaniem, dokumentacją oraz z dowodem zakupu, najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia, w którym złożyłeś nam oświadczenie o odstąpieniu.
  8. Prosimy o niezwłoczny kontakt z nami celem ustalenia optymalnego dla Ciebie sposobu nadania przesyłki zwrotnej.
  9. Wysyłając przesyłkę prosimy odpowiednio ją zabezpieczyć przed jej uszkodzeniem w transporcie oraz napisać na niej „ZWROT”. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Nie dotyczy to sytuacji, gdy sami zaproponujemy Ci odbiór tego towaru.
  10. Odpowiadasz za skutki nieprawidłowego zabezpieczenia przesyłki zwrotnej.
  11. W sytuacji jeśli uzgodniłeś z nami, że to my odbierzemy towar na nasz koszt, a mimo to nadasz zwrot przesyłkę zlecając ją innemu przewoźnikowi, wówczas nie mamy obowiązku zwrotu kosztów, jakie poniesiesz z tego tytułu.
  12. Zgodnie z ustawą o Prawach konsumenta ponosisz tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, z którego zrezygnowałeś, chyba że zgodzimy się je ponieść.
  13. Zwrócimy Ci wpłaconą cenę towaru wraz z opłaconymi kosztami jego dostawy oraz kosztami dodatkowymi niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia otrzymania towaru albo dowodu jego odesłania, w taki sam sposób, w jaki Ty nam zapłaciłeś, chyba że wyraźnie zgodzisz się na inny sposób zwrotu pieniędzy, który nie będzie się wiązał z dodatkowymi kosztami. Nie masz możliwości żądania zwrotu innym sposobem niż pierwotna zapłata, chyba że się na to zgodzimy. 
  14. Możemy wstrzymać zwrot płatności do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  15. Jeżeli jednak stwierdzimy, że zwrócony towar znajduje się stanie gorszym, niż wymaga tego ustawa o Prawach konsumenta, dokonamy potrącenia należnego nam odszkodowania z przysługującym Ci zwrotem ceny towaru wraz z kosztami jego dostawy. Na żądanie przedstawimy dowody stwierdzonych uszkodzeń towaru.
  16. Informujemy, że prawo do odstąpienia nie przysługuje m.in. w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta (tj. na indywidualne zamówienie, z ustalonymi indywidualnie wymiarami oraz innymi parametrami mebla) lub której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami, a także w pozostałych przypadkach, o których w mowa w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.

§10 Nasza odpowiedzialność oraz reklamacje

  1. Zobowiązujemy się do tego, że otrzymasz od nas towar zgodny z umową.
  2. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
    1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
    2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest Tobie potrzebny, a o którym powiadomiłeś nas najpóźniej w chwili zawarcia umowy, a my go zaakceptowaliśmy,
  3. Towar ponadto musi nadawać się do celów, do których zazwyczaj się go używa, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych i dobrych praktyk.
  4. Towar ponadto musi występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których możesz rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz nasze publiczne zapewnienie.
  5. Jednakże nie ponosimy odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową, jeśli najpóźniej w chwili zawarcia umowy zostałeś wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową, określonych w ustawie o prawach konsumenta oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptowałeś brak tej konkretnej cechy towaru.
  6. Ponosimy odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania towaru, jeśli zostało ono przez nas przeprowadzone lub na naszą odpowiedzialność albo jeśli zostało przeprowadzone przez Ciebie, ale wynikało z błędów w instrukcji, którą Ci dostarczyliśmy.
  7. Towar ponadto musi być dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcją montażu i użytkowania, których dostarczenia możesz rozsądnie oczekiwać.
  8. Towar ponadto musi być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Ci udostępniliśmy przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  9. Jeżeli w ciągu dwóch lat od otrzymania towaru stwierdzisz, że otrzymany towar nie jest zgodny z umową, możesz złożyć nam reklamację.
  10. Reklamacje można składać mailowo pod adresem podanym w paragrafie „KONTAKT Z NAMI” lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie: www.reklamacje.lukmebel.pl
  11. Reklamacja powinna zawierać:
    1. Twoje dane - imię, nazwisko, adres, telefon, mail;
    2. dane towaru,
    3. dowód jego zakupu (dowolny),
    4. opis wady oraz jej zdjęcie/a, ewentualnie filmik,
    5. preferowany sposób załatwienia reklamacji: naprawa wady/wymiana towaru na nowy/obniżenie ceny towaru/zwrot pieniędzy.
  12. Do zgłoszenia reklamacyjnego należy dołączyć dowolny dowód zakupu towaru w naszym sklepie (np. paragon fiskalny, faktura VAT, potwierdzenie przelewu etc.).
  13. W przypadku braku reklamacji, uniemożliwiającego jej rozpatrzenie, wezwiemy do jego uzupełnienia w dodatkowym terminie. Brak uzupełnia w terminie oznacza, że możemy reklamację na tej podstawie odrzucić.
  14. Jeżeli po zapoznaniu się ze zgłoszeniem reklamacyjnym nadal istnieją wątpliwości co do jej zasadności, w celu dodatkowej weryfikacji zgłoszonej wady, zaproponujemy Tobie, że najpóźniej w ciągu 14 dni wyślemy na miejsce naszego serwisanta, na nasz koszt, celem weryfikacji reklamacji. O jego wizycie powiadomimy Cię z uprzednim wyprzedzeniem.
    1. Jeśli nie zgodzisz się na wizytę naszego serwisanta, zażądamy dostarczenia mebla do nas. Wówczas masz obowiązek odpowiedniego zabezpieczenia przesyłki w transporcie. Nie ponosimy odpowiedzialności za szkody transportowe, wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia przesyłki.
  15. Odpowiemy na reklamację w ciągu 14 dni od jej otrzymania, a jeśli tego nie zrobimy w tym terminie, przyjmiemy, że reklamacja została uznana.
  16. Reklamacje rozpatrywane są na podstawie właściwych przepisów ustawy o Prawach konsumenta oraz innych przepisów prawa powszechnego. Nasza odpowiedź zawiera uzasadnienie.
  17. Ponosimy odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności tego towaru był w ofercie lub umowie przedłużony. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się w tym terminie, istniał w chwili jego dostarczenia, chyba że udowodnimy inaczej albo że domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
  18. Oznacza to, że nie uwzględnimy reklamowanych usterek, jeśli były one spowodowane wyłącznie nieprawidłowym montażem, za który nie ponosimy odpowiedzialności albo nieprawidłowym użytkowaniem mebla, w tym naruszeniem zasad jego konserwowania albo które ujawniły się po wskazanym powyżej terminie.
  19. Przed rozpoczęciem montażu mebla wszystkie elementy należy sprawdzić czy nie są uszkodzone. W przypadku wykrycia uszkodzenia elementu należy odstąpić od montażu mebla i złożyć reklamację. Nie wolno przekraczać podanych maksymalnych wartości obciążenia, ponieważ wówczas można mebel uszkodzić lub zniszczyć. Przed zawieszeniem mebla lub przymocowaniem go do ściany (w celu zabezpieczenia przed przewróceniem), sprawdź wcześniej rodzaj i wytrzymałość ściany. Dobierz odpowiednie kołki i wkręty do rodzaju ściany. W przypadku wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą. Montaż musi zostać wykonany przez osobę kompetentną.
  20. Jeżeli towar jest niezgodny z umową możesz żądać jego wymiany lub naprawy. Jednakże możemy dokonać wymiany, gdy żądałeś naprawy, lub możemy dokonać naprawy, gdy żądałeś wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Ciebie jest niemożliwe lub wymagałoby od nas poniesienia nadmiernych kosztów. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla nas, możemy odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  21. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  22. Dokonujemy naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim go nabyłeś. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosimy my.
  23. Powinieneś udostępnić nam towar podlegający naprawie lub wymianie. Odbierzemy taki towar od Ciebie na nasz koszt. W takim przypadku towar należy zapakować w oryginalne opakowanie wraz z pełnym wyposażeniem dodatkowym, które otrzymałeś przy zakupie. Następnie należy nas powiadomić o gotowości do wydania towaru, abyśmy mogli zamówić jego odbiór przez kuriera.
  24. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, zdemontujemy ten towar oraz zamontujemy go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zlecimy wykonanie tych czynności na nasz koszt.
  25. Nie jesteś zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
  26. Możesz złożyć nam oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    1. odmówiliśmy doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 ustawy o Prawach konsumenta.
    2. nie doprowadziliśmy towaru do zgodności z umową, zgodnie z art. 43d ust. 4-6.
    3. brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że próbowaliśmy doprowadzić towar do zgodności z umową.
    4. brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochronnych, polegających na wymianie lub naprawie.
    5. z naszego oświadczenia lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzimy towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych dla Ciebie niedogodności.
  27. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
  28. Zwrócimy Ci kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania tego oświadczenia.
  29. Nie możesz odstąpić do umowy, jeśli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się jednak, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
  30. W razie odstąpienia od umowy powinieneś niezwłocznie zwrócić nam towar, na nasz koszt. Wówczas zwrócimy Ci cenę za ten towar niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. Cenę zwrócimy Ci w ten sam sposób, w jaki ty za ten towar zapłaciłeś, chyba że zgodzisz się na inny sposób jej zwrotu.
  31. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
  32. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji odeślemy reklamowany towar.
  33. Wobec Użytkowników, którzy nie korzystają z ochrony właściwej konsumentom odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest całkowicie wyłączona. Nie narusza to praw z gwarancji udzielonej przez producenta towaru.
  34. Zgłoszenie reklamacyjne dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną powinno zawierać:
    1. imię i nazwisko,
    2. opis nieprawidłowości z podaniem okoliczności oraz daty wystąpienia i w miarę możliwości treści komunikatu o błędzie,
    3. wskazanie nazwy oraz wersji przeglądarki internetowej oraz nazwy i wersji systemu operacyjnego Usługobiorcy.

§11 Gwarancja

  1. Wszystkie towary sprzedawane za pośrednictwem Sklepu są objęte 24 miesięczną gwarancją jakości Sprzedawcy. Termin gwarancji liczony jest od daty wydania rzeczy Kupującemu.
  2. Jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne towaru Sprzedawca zobowiązuje się do naprawy towaru lub wymiany towaru na nowy w terminie 21 dni roboczych od dnia zgłoszenia wady przez Kupującego. Wybór sposobu usunięcia wady należy do Sprzedawcy.
  3. W przypadku gdy, w ocenie Sprzedawcy, naprawa towaru lub wymiana na nowy jest niemożliwa lub wymagałaby nadmiernych kosztów, Sprzedawca zwróci Kupującemu zapłaconą cenę za towar.
  4. W przypadku zgłoszenia przez Kupującego wady towaru w ramach gwarancji, Sprzedawca dokona odbioru towaru na swój koszt lub dokona naprawy towaru w miejscu, w którym towar się znajduje. Wyboru sposobu usunięcia wady i miejsca dokonania naprawy dokonuje Sprzedawca.
  5. Zgłoszenia wady fizycznej towaru w ramach gwarancji należy dokonać w terminie 14 dni od wykrycia wady. Zgłoszenie należy wysłać drogą elektroniczną, powinno zawierać dane Kupującego (imię, nazwisko, adres, nr kontaktowy), dowód zakupu towaru u Sprzedawcy, opis zgłaszanych zastrzeżeń i wskazanie, że Kupujący dokonuje zgłoszenia w ramach gwarancji.
  6. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym towarze.

§12 Zamówienia w trybie PREORDER

  1. Zamówienie:
  1. klient ma możliwość dokonania zamówienia Produktów w Preorderze poprzez formularz zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu.
  2. zamówienie w trybie Preorder jest wiążące.
  3. Sklep potwierdzi przyjęcie zamówienia w trybie Preorder poprzez e-mail zawierający potwierdzenie zamówienia.
  4. termin dostawy jest przybliżony i może ulec zmianie w zależności od dostawcy i innych czynników niezależnych od Sklepu. Klient zostanie poinformowany o ewentualnych zmianach.
  1. Anulowanie zamówienia:
    1. termin dostawy jest przybliżony i może ulec zmianie w zależności od dostawcy i innych czynników niezależnych od Sklepu. Klient zostanie poinformowany o ewentualnych zmianach.
    2. Sklep może anulować zamówienie w trybie Preorder z przyczyn niezależnych od siebie, zobowiązując się do zwrotu wszystkich wpłaconych kwot.
  2.  Zmiany w zamówieniach:
    1. klient ma prawo dokonać zmiany w zamówieniu w trybie Preorder przed wysłaniem produktu w Preorderze, o ile jest to możliwe.
    2. Sklep może wprowadzić zmiany w zamówieniach Klienta tylko za zgodą Klienta.

§13 Zasady dodawania opinii w naszym sklepie

  1. Opinia jest recenzją Klienta, przesłaną nam w celu jej publikacji na stronie naszego Sklepu, dotyczącej zakupionego przez niego towaru, zawierająca jego subiektywną ocenę o tym towarze.
  2. Opinię mogą nam przesyłać wyłącznie podmioty, które zakupiły i otrzymały z naszego Sklepu towar. Opinie od innych podmiotów nie będą zamieszczane lub będą usuwane.
  3. Opinie kupujących o naszych towarach, zamieszczone w naszym sklepie są autorstwa tylko tych klientów, którzy kupili nasze towary. Nie zamieszczamy i nie zlecamy innym zamieszczania opinii nieprawdziwych ani też nie zniekształcamy opinii naszych klientów w celu promowania naszych towarów.
  4. Przesyłając nam Opinię Klient powinien podać swój: adres e-mail (niewidoczny dla innych Użytkowników Sklep) oraz pseudonim. Dane te mogą zostać przez nas wykorzystane w celu weryfikacji autorstwa Opinii.
  5. Klient zobowiązany jest do sporządzania Opinii w sposób zgodny z tymi zasadami. Klient ponosi odpowiedzialność za swoje Opinie. Zakazane jest przesyłanie treści bezprawnych.
  6. Nadesłana Opinia może zostać zweryfikowana pod względem zgodności z naszymi zasadami dodawania opinii.
  7. Treści Opinii mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  8. Opinie będą przez nas odrzucane lub usuwane, gdy:
    1. naruszają przepisy prawa powszechnego,
    2. wzywają do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej lub zawierają treści pornograficzne, wulgarne, obrażające uczucia religijne lub dobre obyczaje,
    3. zawierają treści o charakterze komercyjnym lub linki do stron internetowych innych podmiotów,
    4. zawierają dane osobowe lub w inny sposób naruszają prawa podmiotów trzecich,
    5. nie dotyczą opiniowanego produktu,
    6. zawierają treści niezgodne z rzeczywistym przebiegiem transakcji,
    7. w całości pisane są dużymi literami.

§14 Newsletter

  1. Świadczymy osobom zainteresowanym usługę Newsletter, polegającą na przesyłaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany przez Ciebie adres e-mail informacji o bieżącej działalności naszego Sklepu lub informacji handlowych dotyczących naszej działalności.
  2. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie, na czas nieoznaczony, do momentu wypowiedzenia umowy przez Klienta lub Sprzedawcę. Wypowiedzenie nie wymaga uzasadnienia i następuje natychmiast.
  3. Niezbędnym warunkiem zamówienia usługi Newsletter jest podanie adresu poczty elektronicznej, na który ma być przesyłany Newsletter oraz wyrażenie zgody na tę usługę, jak też na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych oraz na treść Regulaminu dotyczącego usługi.
  4. Zapisanie się do Newslettera zostanie potwierdzone wysłanym przez nas do Ciebie mailem.
  5. Korzystanie z usługi Newsletter jest uzależnione od spełnienia tych samych warunków technicznych, jakie są przewidziane dla korzystania ze Sklepu.
  6. Informujemy, że korzystanie z usługi Newslettera może wiązać się ze standardowym ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet. Zaleca się podjęcie stosownych czynności w celu jego ograniczenia, takich jak korzystanie z programów antywirusowych z aktualną bazą wirusów i programów typu firewall, a także z legalnego oprogramowania pocztowego.
  7. Możesz w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, zrezygnować z usługi Newsletter, klikając na link umieszczony w stopce każdego Newslettera.
  8. Klient korzystając z usługi Newsletter zobowiązany jest od powstrzymania się od dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  9. Reklamacje dotyczące usługi Newsletter można składać w taki sam sposób, jak reklamacje towarów w Sklepie.
  10. Postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych przetwarzanych w związku ze świadczeniem usługi Newsletter zostały zawarte w naszej Polityce Prywatności.

§15 Postanowienia końcowe

  1. Twoje dane osobowe są zbierane i przetwarzane przez nas zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami Polityki Prywatności zamieszczonej na stronie www.lukmebel.pl
  2. W kontaktach z Tobą nasza spółka korzysta z urządzeń służących do porozumiewania się na odległość, takich jak poczta elektroniczna oraz telefon. Nie stosujemy innych środków komunikacji online.
  3. Umowy zawierane są z Państwem w języku polskim.
  4. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2002.144.1204 ze zm.) informujemy, że umieszczanie przez Państwa na naszym profilu informacji o charakterze bezprawnym lub informacji naruszających dobre obyczaje, jest zakazane.
  5. Sprzedawca za pomocą Sklepu świadczy usługi drogą elektroniczną polegające na: umożliwieniu wypełnienia formularza zamówienia w celu zawarcia umów sprzedaży oraz umożliwieniu rejestracji i prowadzenia Kont Użytkowników, jak też na przesyłaniu informacji handlowych o Sprzedawcy klientom drogą elektroniczną (newsletter) oraz na umożliwieniu klientom Sklepu dodawania opinii o zakupionym towarze. Usługi te świadczone są bezpłatnie oraz na czas nieokreślony.
  6. Przekazujemy dodatkowe informacje, wymagane w ustawie o Prawach konsumenta:
    1. Główne cechy naszego świadczenia opisane są w ofertach w naszym Sklepie,
    2. Nie świadczymy usług posprzedażnych,
    3. Nie przystąpiliśmy do kodeksu dobrych praktyk.
    4. Minimalny czas trwania zobowiązań konsumenta, wynikających z umowy to moment wykonania tej umowy, tj. zapłaty ceny oraz odebrania swojego zamówienia – następuje to w ustalonym terminie dostawy.
  7. Informujemy, że konsumenci posiadają następujące, przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów z naszą firmą:
    1. wniosek o polubowne rozstrzygnięcie sporu do właściwego wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,
    2. wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (informacje na stronie: www.spsk.wiih.org.pl),
    3. Skorzystanie z internetowej platformy ODR - systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (strona ec.europa.eu/consumers/odr),
    4. pomoc mediacyjna właściwego powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Porady udzielane są także mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem 801 440 220.
  8. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Użytkownikiem niebędącym konsumentem albo co do którego nie stosuje się przepisów o konsumentach zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  9. Nie ustalamy indywidualnie cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
  10. Sprzedawca zastrzega prawo do zmiany Regulaminu, jeśli konieczność zmiany wynika z nowelizacji prawa powszechnie obowiązującego, zmiany polityki Sklepu lub zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim zmiany te wpływają na postanowienia Regulaminu. O zmianie będziecie Państwo poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem. Zmiana Regulaminu wywołuje skutek wyłącznie na przyszłość. Regulamin w poprzednich wersjach udostępniamy poniżej w formacie PDF (link).
  11. Zastrzegamy prawo do zawieszenia funkcjonalności Sklepu z powodów technicznych (awarie, przerwy techniczne, ulepszenia i aktualizacje), na czas niezbędnej ich obsługi. Przerwy techniczne nie naruszają zawartych z nami umów.
  12. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
    1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
    2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
    3. włączona obsługa plików cookies.
  13. Regulamin obowiązuje od 22 marca 2024 r.
Loading...